2013. április 28., vasárnap

Szederfagylalt

Túl a vasárnapi ebéden aggódni kezdtem, hogy úgy egy óra múlva felváltva fog jönni a három fiam: Anyaaaaa, nincs valami nasiiiiii? Majd ahelyett, hogy kényelmesen, fotelba kuporodva olvasásra adtam volna a fejem, nekiláttam fagyit gyártani. Elolvastam néhány receptet, majd megalkottam belőlük a sajátomat. Elsőre mindig jól sikerülnek a dolgok, de mivel a sütés- főzés nálam az alkotási folyamat része, szabadon értelmezem a hozzávalókat és azok arányait. tehát másodjára már nem biztos, hogy ugyanolyanra sikerül. Néha morog miatta a családom, de ilyenkor táltos szomszédomat szoktam idézni:" Sajnos a hamis feltevéseid áldozatai vagytok." Ez az étel nem ugyanaz az étel.

Szóval ma szederfagylalt született.
Hozzávalók:( Nálam, és csak ma)

1 doboz mirelit  fekete szeder (minden nyáron lefagyasztok úgy 10-15 kilót)
1 kis doboz habtejszín
2 evőkanél barna nádcukor
2 evőkanál akácméz
fél citrom reszelt héja és leve
2 tojás

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből 1 kanál cukorral habot vertem.


A tejszínt a másik kanál cukorral szintén felvertem.


A szedret a citrom levével, héjával, a mézzel és a 2 tojás sárgájával botmixerrel pépesre daráltam.


Hozzákevertem a tejszínhabot,


majd a tojáshabot is.


Majd  fagyis dobozba öntöttem. Kettőbe fért bele.


 Már így is isteni finom. Nem túl édes. Külön érezni benne a citromot, a mézet, a szedret.
Az órát felhúztam, félóránként meg kell keverni a fagyasztóba tett finomságot.



 A tálat pedig kinyaltam. Bocsi fiúk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése