2014. december 8., hétfő

A Kottapapír esete a Kávéval


A karácsonyi készülődés során szerelembe estem.

Szerelmes lettem a kottapapírral díszített, vagy az abból készült díszekbe.
Muszáj volt kipróbálnom. De nem ám a készen kapható, jó drága papírt vettem meg, hanem saját gyártásba kezdtem, mint már annyiszor.

Többféle technikát találtam a neten kottapapír öregítése címen, én a kávésat választottam.

Főztem két adag erős feketét a kotyogóban majd egy széles, lapos műanyag tálban egy liter meleg vízzel összeöntöttem.
Egy köteg fénymásolt, fehér kottát előkészítettem, és amíg egy kicsit hűlt az elegy, újságpapírral megágyaztam a konyhaasztalon. 2-3 réteg kell, hogy felszívja a nedvességet.
Ezután egyesével beleraktam a lapokat, hagytam a kávés vízben állni két-három percig, majd óvatosan kiterítettem az újságpapírra.


Némelyiket áztatás előtt meggyűrtem, a kopottasabb hatás kedvéért.
Egy kicsit szikkadtak a lapok, majd hajszárítóval megszárítottam őket.
Miután végeztem a hajszárítóval, jött a vasaló. Ropogósra vasaltam őket. Most kérdezhetnéd, hogy akkor miért gyűrtem előzőleg össze? Mert a gyűrések mentén sötétebb csíkok maradtak a vasalás után is.

 És aztán jött az alkotás maga.
Készültek apró dobok a karácsonyfára,dísznek,



képeslapok, 



és tölcsérek, ami lehet dísz a fán szintén, vagy kis ajándéktasaknak is alkalmas. 
Például illatos teafüvet ajándékozni benne.






Jó móka volt, azt hiszem a gyerekekkel is kipróbálunk valami hasonlót a decemberi foglalkozáson vasárnap.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése