2015. január 14., szerda

Kutya hidegbe kutyaruha, avagy újrahasznosított gyerekruhák

Buksi kutyánk nem volt fázós típusValaha a Börzsönyben élt, főképp szabadon, a telet is kinn töltötte. Aztán minket választott családjául, azóta benn lakik a házban. 

Nem gondolom, hogy a kutyánknak kabátra lenne szüksége,  mégis a legutóbbi fodrászkodás alkalmával valahogy nagyon meg lett nyírva. Reszketett már a kocsiban is, persze ott sincs meleg, és reszketett a séták alkalmával is. Alig akart kimenni a házból.

Nosza, elő a varrógépet, irány az internet, ide nekem egy szabásmintát


Nem sokat keresgéltem, találtam is egy egyszerűbben kivitelezhetőt, és már nyomtattam is.
Méretet vettem Buksiról, kicsit módosítottam a mintán és már vágtam is az anyagokat.


Kívülre egy kék orkán anyag került, hogy könnyen lehessen tisztítani, akár mosás nélkül is. Valaha egy tréningnadrág volt. Rég kinőtték a fiúk. Középre egy meleg bélésanyag került,  egy kiságyba való babatakaróból szabtam. A harmadik réteg pedig, amelyik a kutya bőrével érintkezik, egy szintén kék thermo anyag. Előző életében a legkisebb fiam, Bálint kisvakondos- kantáros-zsebes ovis nadrágjaként funkcionált.



Először is a külső orkán anyagra varrtam fel két fényvisszaverő szalagot, amit még valamelyik első mobilhoz kaptunk, nyakba akasztónak. Brrr. Sosem lógott rajta semmi, de most eljött az ő ideje. 


Majd összetűztem a  három réteget gombostűvel, hogy ne mozduljanak el varráskor.




 Körbevarrtam, kis nyílást hagyva a nyakrésznél, hogy ki lehessen fordítani.




Kifordítás után a két milliméteres tűzéssel együtt bevarrtam a nyílást is.

Végül tépőzár került rá, hogy egyszerűbb legyen az öltözködés.



Kész is van. Nem volt másfél óra sem.



De úgy tűnik, Buksi szerint mással is tölthettem volna ezt a másfél órát. Láthatóan nincs feldobva az új kabátjától.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése