2015. február 25., szerda

Madárházak lépésről - lépésre

Az úgy volt, hogy tavaszi dekorációhoz kerestem ötleteket a Pinteresten, amikor megláttam a madárházakat. Aranyos, öklömnyi, gyertyatartóra ültetve. Nagyon tetszett. 
(A gyertyatartó amúgy is benne volt a kézműves programban, de csak az áprilisi foglalkozáshoz tetveztem a tortatálakat.)

De még csak február van, és a mostani foglalkozáshoz - lsd előző bejegyzés - textilfestéket kellett vennem. Ott megláttam a gyertyatartókat. Azonnal megvettem őket, biztos, ami biztos.
Hazafelé pedig útba esett a KIK, kreatív alkotásaim alapanyagait rendszeresen itt szerzem be.
És mit látok: ott vártak rám az én drága madárházikóim. Teljes nyers pompájukban. Hármat azonnal magammal hoztam, mivel már a szatyorban voltak a gyertyatartó talpak hozzá.
Annyira örültem, hogy meg is osztottam a Facebookon. Egy kedves ismeretlen pedig megkérdezte, nem vállalok-e beszerzést, mivel ahol ő lakik, nem tud hozzáférni. Visszamentem, és megvettem a maradékot. MINDET. 11 db volt még. Hármat becsomagoltam, a talpakkal együtt, és postára adtam. Szeretek örömet szerezni. A többihez is van már ötletem.

De lássuk a madárházak elkészítését lépésről - lépésre.

1. Felragasztottam a talpakra a házikót,száradás után pedig barna festékkel alapoztam. Mivel vissza fogom csiszolni később, és így fog majd kilátszani az alapszín.



2. Kiválasztottam a festékéket: a Penart Decor Soft készletből, ami nem volt könnyű, mert rengeteg csodás árnyalata létezik,


és lefestettem két rétegben a házakat és a talpat is.


Természetesen a két festés között száradási időt hagytam, kb. két órát, addig elmentem jógázni, hogy görnyedt hátamat kiegyenesítsem.


3.Száradás után 80-as csiszoló papírral visszacsiszoltam az éleknél, és a talpat is itt-ott, hogy megfelelően régies hatást keltsen. Majd száraz ecsettel portalanítottam.


4. Végül a fenti képen létható átlátszó wax pasztával átkentem az egészet,Ez védi a felületet és kicsit intenzívebb árnyalatot kölcsönöz az eredetileg felfestett színnek.

5. Helyére raktam őket, és felültettem rájuk a madarakat . 
(Festett és kottapapírral decoupázsolt változatban)


És ha már tavaszi decor, akkor odaültettem a nyulat is. Így lett teljes a sarok.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése